Ombudsdienst
Waar kunnen we je mee helpen?
Alle medewerkers van ons ziekenhuis streven naar een zo goed mogelijke opvang, verzorging en begeleiding van jou en je familie tijdens je verblijf in het ziekenhuis. Het kan gebeuren dat je ondanks onze inzet en inspanningen toch niet volledig tevreden bent over een behandeling of je verblijf. Indien dit het geval is, bespreek dit dan zo snel mogelijk met de betrokken personen (arts, (hoofd)verpleegkundige of andere medewerkers). Kom je niet tot een gezamenlijke oplossing, dan kun je je richten tot onze ombudspersoon, Ann Ector.
Zij is maandag, dinsdag en donderdag telefonisch bereikbaar tussen 10.00 en 12.00 uur en 13.00 en 15.00 uur.
Indien je dat wil, kan je ook een afspraak maken voor een persoonlijk gesprek.
Wat je moet weten over een ombudsdienst:
Je mening, ervaring of verbetersuggesties
Wil je een incident of klacht melden of heb je nog verbetersuggesties, dan mag je ons dat uiteraard altijd laten weten via een mailtje naar kwaliteit@stzh.be en/of ombudsdienst@stzh.be.
Ervaringen en waarderingen van patiënten vormen immers een belangrijk signaal en geven ons waardevolle feedback over de kwaliteit van de zorgverlening en de organisatie ervan. Daarom peilen wij ook regelmatig naar de ervaringen van onze patiënten aan de hand van een enquête. Sinds 2015 nemen we hiervoor deel aan de indicator 'patiëntenervaringen' van het Vlaams Indicatoren Platform (VIP2) die de ervaring van de patiënten meet volgens criteria vastgelegd door het Vlaams Patiëntenplatform (resultaten patiënttevredenheidsmetingen).